Porto

2 augustus 2014 - Vila Chã, Portugal

Regen! En kou!

2 dagen geleden zijn we aangekomen in Vila Cha, een klein dorpje 30 km boven Porto. We hebben al 11/2 dag door Porto gelopen. Met de metro opgestapt en in Porto uitgestapt. De Cathedraal Se met de prachtige kloostergang bezocht. Het geweldige station Sao Bente, wat een prachtig oud en rijk versierd station: blauwe tegeltableau, gietijzer, glas. Heerlijk koffie gedronken met goed gebak in een art nouveau koffiehuis. Financiele uitspatting €3.70. Een boottochtje over de Douro viel natuurlijk beetje tegen : een uur de Douro heen en weer reizen voor de stad lijkt op een Rijn-reisje met de grijze massa.

een bezoek aan een porthuis Calem met proeverij en een fado concert was daarentegen zeer geslaagd. Port heeft dezelfde rijping als whiskey dus wat klinkt dat bekend voor Henk. En twee verrukkelijke portjes geprobeerd. We konden nog net rechtop de cave verlaten.

De torre dos Clerigos als centrum van Porto. We vonden de oude wijk Ribeira wat unheimisch, hadden honger maar durfden niets te eten. Trouwens de portugezen eten pas om 21.00 uur.In ons eigen dorp in een restaurant aan de zee vis gegeten. Nou ja echte octopus met armen. Ik vond het lekker, Henk moest erg wennen.

Nu regent het hard! We willen nog naar Braga en Guimares. Misschien klaart het vanmiddag op.

Morgen trekken we weer verder naar Aveiro. Iedereen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Foto’s

1 Reactie

  1. Emma:
    2 augustus 2014
    Klinkt heerlijk.
    Geniet van de drank en neem er een mee voor thuis.
    Hopelijk is de regen snel over. Hier nu ook wat regen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx